ניקוי שטיחים – מידע על נקיון השטיח

ניקוי השטיח

שטיחים רצוי  לשאוב פעמיים בשבוע בכדי לא לאפשר לקרדית האבק להשתלט  על הבית. מומלץ להשתמש בשואב רגיל ולא בשואבי אבק חזקים מידי אשר מאיצים את תהליך השאיבה ובסופו של דבר עלולים לגרום לשחיקה בשטיחים, כלומר, לבלאי.

מה אסור לעשות עם שטיחים.

רבים נוטים לתלות את השטיחים שלהם למטרת אוורור, ייבוש או לשם חבטות בשטיח, דבר זה איננו מומלץ כלל וכלל. רבים אינם יודעים זאת אך תלייתו של השטיח גורמת למתיחתם של חוטי השתי וערב וכך בעצם נוצרים עיוותים שגורמים לגלים בשטיח. משמעות של הדבר הוא בכך שלא יהיה ניתן להניח את השטיח על הרצפה באותו האופן כמו בעבר, בצורה יפה וצמודה לרצפה. כמו כן, אסור לגלגל את השטיח ולהשעין אותו על הקיר, גם פעולה זו עלולה לגרום לשטיח לעיוות.

ניקוי שנעשה על ידי חביטות בשטיח (על מנת להוציא) אינן מומלצות ומדוע? ובכן, החבטה למעשה גורמת לדבר שנקרא “פיצוצים מיקרוסקופיים” בגבו של השטיח, דבר זה מוביל ליצירה של קרעים וכן גם לפרימת סיביו של השטיח. כאמור, את השטיח מומלץ לא רק לשאוב פעמיים בשבוע אלא גם להפוך אותו על גבו פעם בשבוע ולדרוך עליו וזה על מנת להוציא את כל הלכלוך שהצטבר עליו מבלי לפגוע בסיבים.

דבר נוסף שאסור לעשות הוא הברשת שיער השטיח. חשוב להבין שהברשה שנעשית על ידכם (כלומר, לא על ידי בעלי מקצוע שמוסמכים לכך) היא הברשה שעלולה לגרום לשינוי כיוון שערותיו של השטיח, תלישת השערות, דחיסתם ופיצולם. בכל מקרה אסור להרטיב את השטיח ובמידה ואכן השטיח נרטב יש לייבשו במהירות (מומלץ אפילו לקחת מייבש על מנת לייבש את השטיח).

יש להימנע ממכונות לניקוי שטיחים בביתכם וזה מכיוון שמכונות אלו מיועדות לניקוי מסוג שטיחים מקיר לקיר בלבד ולא שטיחים רגילים ועל אחת כמה וכמה לא שטיחים בעבודת יד. הסיבה השנייה שאסור להשתמש במכונות בבית מכיוון שדבר זה דורש ידע מקצועי, שימוש בחומר מסוים ובכמות מסוימת של חומר זה על מנת שהשטיח יצא נקי ולא הרוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *